Home

Ads

Google Search powered by SpyMASTER

Friday, July 9, 2010

9 July 2010



Yeah.. Hari yg sgt indah.. Hari ni kelas cuma 1 jam je.. Dri 9 a.m to 10 a.m.. Abis kelas je aku trus lincah kemas brg.. Mau blik kluang.. Aku cuma bwk blik laptop n raincoat je.. Maklum la.. Naik moto je.. Sebelum gerak 2,aku persiapkan sdikit jentera JKN kesayangan ku 2.. Tambah myak itam,spray rantai n check tayar.. Setel sume nye, jentera ku dihidupkan dan bersedia utk bertolak.. Aku bertolak lebih kurg dlm kul 11 a.m. Hantar mmbe sorg ni kat bustand masai dan shoot trus ke highway pasir gudang.. Stelah melalui liku2 perjalanan di highway yg mmg slalu jem.. Aku mula memasuki highway Plus.. Ape lgi trus pulas throttle smpi abis la..hahaha..Semasa di highway ni aku bergerak dgn bertemankan lgi 2 org kwn yg turut menggunakan jentera 135LC yg turut sme2 dlm KOM135.. Smpi sje di Tol Skudai,aku brcadang utk berhenti sekejap utk menyejukkan enjin dan mngisi myak.. Tetapi Burger King di sebelah Stesen Minyak Petronas tersebut btul2 menarik perhatian aku dan kwn2.. Ape lgi,smbil tggu enjin sejuk,pekena la satu set cheeseburger.. Mmg sedap.. Setelah perut sudah diisi,kami mula mnyusun langkah utk meneruskan perjalanan yg msih jauh.. Minyak sudah diisi dan aku terus bergerak.. Kami meneruskan perjalanan sehingga ke RnR Machap disebabkan salah seorg kwn ku ingin mengisi myak utk meneruskan perjalanan ke Perak.. Selesai mngisi myak,kami bersalam-salaman dan meneruskan perjalanan dan berpecah di Exit Tol Ayer Itam yg hanya beberapa kilometer shaja dri RnR Machap.. Keluar shaja dri Tol Ayer Itam aku dan lgi seorg kwn yg tggl trus mnuju ke Kluang dan kami berpecah di traffic light Tmn Intan.. Aku tiba di rumah lbih kurg pkul 1.30 p.m.. Menyimpan brg2 dan trus mnuju ke Masjid berhampiran rumah ku utk mnunaikan solat jumaat.. Alhamdulillah,solat bru je nk mula.. Nsib bek sempat smpi.. Klu tdak terlepas lgi la aku..Selepas abis mnunaikan solat,aku pulang ke rumah dan melepaskan segala kepenatan dgn tido di ruangtamu.. hahaha.. Mlm plak lbih kurg dlm kul 8.15 p.m,aku meroger kwn2 yg berada di Kluang utk diajak lepak minum bersama2 dan pulang ke rumah lbih kurg pkul 12.15 a.m dan trus tido..

No comments:

Ads