Home

Ads

Google Search powered by SpyMASTER

Saturday, July 10, 2010

Nikon D90


Untuk entri yang ni aku ingin share tentang Nikon D90,siapa yang tak pernah dengar tentang benda alah ni.. Aku rasa korang mesti tau punya.. Pada aku D90 ni memang betul2 menarik.. Aku memang minat tapi yang tak best nya adalah harga nya.. Memang giler kentang.. Tapi takpe lah,mungkin belum ada rezeki untuk aku pakai.. Ok,aku tak nak cite meleweh2 lagi..
Berikut adalah spesifikasi mengenai Nikon D90 tersebut.. Sori ye.. Aku malas nak translate kan..hahaha



  • 12.9 megapixel DX-format CMOS sensor (effective pixels: 12.3 million)
  • 3.0-inch 920,000 pixel (VGA x 3 colors) TFT-LCD (same as D3 and D300)
  • Live View with contrast-detect AF, face detection
  • Image sensor cleaning (sensor shake)
  • Illuminated focus points
  • Movie capture at up to 1280 x 720 (720p) 24 fps with mono sound
  • IS0 200-3200 range (100-6400 expanded)
  • 4.5 frames per second continuous shooting (buffer: 7 RAW, 25 JPEG fine, 100 JPEG Normal)
  • Expeed image processing engine
  • 3D tracking AF (11 point)
  • Short startup time, viewfinder blackout and shutter lag
  • Slightly improved viewfinder (96% frame coverage)
  • Extensive in-camera retouching including raw development and straightening
  • Improved user interface
  • New optional compact GPS unit (fits on hot shoe)
  • Same battery and vertical grip as D80
  • Vignetting control in-camera
  • 72 thumbnail and calendar view in playback

No comments:

Ads