Home

Ads

Google Search powered by SpyMASTER

Friday, May 6, 2011

BEN ASHAARI GEGAR BLOG MAY 2011


Yezza.. Ini first time aku ikut segmen brader BEN ASHAARI.. Memang terbaik blog brader ni.. Yang kenalkan blog brader ni kat aku kawan aku gak Semut Sengal.. Apa2 pun kalau nak tau lebih lanjut,klik je banner diatas.. Okey..


Wednesday, May 4, 2011

Apa itu Parkour?

Parkour (kadang-kadang disingkatkan kepada PK) atau l'art du d├ęplacement [1] (Melayu: seni pergerakan badan) merupakan aktiviti yang berasal daripada orang Perancis, bertujuan bergerak dari tempat A kepada tempat B dengan secepat dan sepantas mungkin, dengan menggunakan kebolehan badan manusia. [2] Aktiviti ini dilakukan dalam membantu seseorang yang sedang menghadapi kesulitan atau halangan, dimana ia boleh jadi apa saja yang melibatkan persekitaran — dari dahan-dahan dan batu-batu, palang dan dinding konkrit; dan ia boleh berlatih di kawasan luar bandar ataupun bandar. Lelaki yang mempraktikkan parkour dikenali sebagai traceur dan untuk perempuan pula dikenali sebagai traceuse.[3]

David Belle merupakan orang yang mula-mula menemui seni fizikal ini, parkour tertumpu kepada latihan untuk bergerak dengan pantas untuk membina badan dan minda individu agar boleh menghadapi halangan semasa kecemasan. Ia juga adalah satu bentuk hiburan atau hobi masa lapang.


Rujukan dari Buku teks bahasa inggeris.. haha.. silap2.. Wikipedia je sebenarnya..


Jangan lupa tengok video kat bawah ni untuk gambaran yang lebih jelas




haha.. Apa pendapat korang? Syok kan?? Don't try this at home.. Try kat kawasan bandar ye.. Baru boleh uji skill..

Jangan lupa gak tengok kat channel 8TV setiap hari rabu pukul 8.45 malam..


Bersantai bersama brand Apple


haha.. layan je.. Aku taknak iphone.. Aku nak Ipad je.. hahaha.. Esok gi beli la..

Paling menjengkelkan.. Hahaha


First sekali aku rasa konfirm entri aku kali ini mesti kena damn dengan peminat budak ni.. Oh No.. Damn!! Damn!! Tapi takpelah sental aje..

Haha.. Untuk entri ni,aku bukan nak cerita Si budak Hingusan Justin "BIBIR" sebagai agen i.l..lu.m.i.n.a.t.i tapi pasal beberapa budak yang buat flashmob untuk si justin tu kat pavilion. Hahaha.. Dah macam haremmm dah aku dok tengok diorang terkinja-kinja dalam video tu. Boleh kata ramai gak budak melayu yang terlibat. What the hell gurl?? Korang tak malu ke? Korang ingat korang boleh jadi top ke terkinja-kinja kat situ.. Aduhai.. malu beb.. Toksah la nak fanatik sangat kat justin "bibir" tu.. Malu beb.. Malu la.. hahaha.. Korang tengok la sendiri video kat bawah ni.




psst : Anip,jgn marah ye aku masukkan komen kau ngan aku.. Sekadar hiasan sahaja.. hahaha.. Kita kan sama-sama blogger..


Monday, May 2, 2011

Merdeka!!!



Yezza.. Setelah berjuang lebih kurang 3 tahun untuk mendapatkan segulung diploma dalam Diploma Kejuruteraan Elektronik(Kawalan),akhirnya berjaya juga aku menamatkan pengajian di Politeknik Premier Johor Bahru. Tanggal 28 April 2011,hari last aku menduduki peperiksaan akhir disini. Susah senang,suka duka disini memang tidak dapat untuk aku lupa. Pada malam 28 april itu juga,diadakan jamuan perpisahan rakan DJK sesi julai 2008. Walaupun berbasah kerana disimbah air,di lempar tepung,aku terima sahaja tanpa perasaan marah kerana selepas ini rakan-rakan semua akan berpecah ke setiap pelusuk di Malaysia. Rasa sedih untuk aku tinggalkan politeknik JB dan juga rakan-rakan seperjuangan. Namun,perjuangan untuk menempuh alam pekerjaan harus ditempuh pula. Semoga kita semua berjaya di dunia dan di akhirat. Aku rindu korang semua rakan-rakan DJK. Kita berjumpa di majlis reunion nanti. Salah dan silap harap dimaafkan. Good luck kepada semua rakan-rakan.

Ads